- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
In afara de http://astra.quattro.cz/for...iewtopic.php?t=34 a mai gasit cineva vreun tutorial pe Net?
Vad ca la motoarele X20DTL (2.0Di), Y20DTL (2.0Di), X20DTH (2.0DTi), Y20DTH (2.0DTi) nu ai nevoie decat de maneta si de legatura la 4 pini de la ECU...
Din cate am inteles exista mai multe modele (adica cei 4 pini se conecteaza in mai multe locuri), dar nu-mi dau seama de diferenta, ca nu inteleg prea mare lucru...
A vazut cineva vreo maneta din asta prin dezmembrari, ca la reprezentante mi-au cerut 2,5 mil pe ea, iar pe ebay e cam 25-30 euro (mai decent)
Vad ca la motoarele X20DTL (2.0Di), Y20DTL (2.0Di), X20DTH (2.0DTi), Y20DTH (2.0DTi) nu ai nevoie decat de maneta si de legatura la 4 pini de la ECU...
Din cate am inteles exista mai multe modele (adica cei 4 pini se conecteaza in mai multe locuri), dar nu-mi dau seama de diferenta, ca nu inteleg prea mare lucru...
A vazut cineva vreo maneta din asta prin dezmembrari, ca la reprezentante mi-au cerut 2,5 mil pe ea, iar pe ebay e cam 25-30 euro (mai decent)
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Am mai gasit ceva util pentru a ne clarifica in privinta CC pe Astra G...
http://216.239.39.104/trans...v=/language_tools
A incercat careva dintre voi sa deschida carcasa si sa caute mufa de CC... ?
http://216.239.39.104/trans...v=/language_tools
A incercat careva dintre voi sa deschida carcasa si sa caute mufa de CC... ?
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Thanatos a scris:da....in worstcasescenario trebuie sa duci 4 fire la ecu. dar eu cred ca e undeva mufa si te asteapta. chiar daca nu e in bord, poate e lipita mai jos pe traseu.
Tu ai gasit la Vectra mufa in bord cu 4 picioruse? Ai gasit-o si pe aia jos la pedala de frana? Dupa tutorialul ceh mai e o mufa care ajunge la ECU... din cei 4 pini de la ECU (mufa S43) din cate imi aduc aminte la mine lipsesc pinii 3 si 4 chiar in ECU, oare aia or fi conectati sau nu ... tu iti aduci aminte cum erau la tine la ECU
Pana la urma tu ce ai conectat? numai mufa cu 4 pini in maneta de tempomat sau ai mai facut ceva? (sincer nu m-am lamurit pana acum si daca nu am totul virtual in cap, nu ma apuc de treaba )
Sa-mi bag picioarele in ea de ceha ca nu inteleg, nimic... am postat acolo un mesaj in engleza, dar vad ca nu ma baga nimeni in seama iar in alta parte nu am mai gasit nici un tutorial...
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
la mine a fost altfel, pt ca am cablu de acceleratie. asta inseamna ca CC la mine este o unitate separata, si nu are nimic cu ECU. Unitatea asta primeste ca input viteza actuala de la ABS + semnalele de control si are un servo conectat direct pe cablu de acceleratie. cablarea o aveam trasa, am montat "doar": maneta, switch ambreaj, switch frana si unitatea de control CC.
la pedala de frana ai mufa 100%....in ea este acum contactul stopurilor. are un singur circuit si tre inlocut cu unu cu 2 circuite. mufa are loc pt 4 picioare, din care acum sunt folosite doar 2
eu am gasit toate mufele la locul lor. desfacusem deja toata masina de mai multe ori pana m'am apucat de treaba asta. gasisem mufele si nu stiam de la ce sunt.
la pedala de frana ai mufa 100%....in ea este acum contactul stopurilor. are un singur circuit si tre inlocut cu unu cu 2 circuite. mufa are loc pt 4 picioare, din care acum sunt folosite doar 2
eu am gasit toate mufele la locul lor. desfacusem deja toata masina de mai multe ori pana m'am apucat de treaba asta. gasisem mufele si nu stiam de la ce sunt.
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pai hai sa incercam ceva, poate reusim impreuna
1. Mufa X41 care vine in maneta de la blocul de semnalizator are 4 picioruse... Din cate inteleg eu in ceha, toti pinii merg la ECU...
Atunci cum leg restu'?
2. Mufa S28 e aia de la pedala de frana (unde probabil trebuie sa leg si MID-ul)... acolo vad pin-ul 3 liber (am invatat deja un cuvant in ceha prin analogie "nezapojen"="nelegat" ), pinul 2 si 4 merg tot la ECU, nu inteleg unde vine pin-ul 1
3. Mufa S43 ce e cu ea... aia unde o gasesc sau unde vine infipta... o avea legatura cu acceleratia?
E oare vreo legatura intre mufele astea (ca asta nu pricep)? Oare face ECU legatura intre ele?
1. Mufa X41 care vine in maneta de la blocul de semnalizator are 4 picioruse... Din cate inteleg eu in ceha, toti pinii merg la ECU...
Atunci cum leg restu'?
2. Mufa S28 e aia de la pedala de frana (unde probabil trebuie sa leg si MID-ul)... acolo vad pin-ul 3 liber (am invatat deja un cuvant in ceha prin analogie "nezapojen"="nelegat" ), pinul 2 si 4 merg tot la ECU, nu inteleg unde vine pin-ul 1
3. Mufa S43 ce e cu ea... aia unde o gasesc sau unde vine infipta... o avea legatura cu acceleratia?
E oare vreo legatura intre mufele astea (ca asta nu pricep)? Oare face ECU legatura intre ele?
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- underscore
- *
- 13 mesaje
- din 19 Jul 2004
- Vectra 2003 Z22SE
- Bucuresti
underscore
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2004
- Mesaj Privat
gabib77 a scris:Pai hai sa incercam ceva, poate reusim impreuna
1. Mufa X41 care vine in maneta de la blocul de semnalizator are 4 picioruse... Din cate inteleg eu in ceha, toti pinii merg la ECU...
Atunci cum leg restu'?
2. Mufa S28 e aia de la pedala de frana (unde probabil trebuie sa leg si MID-ul)... acolo vad pin-ul 3 liber (am invatat deja un cuvant in ceha prin analogie "nezapojen"="nelegat" ), pinul 2 si 4 merg tot la ECU, nu inteleg unde vine pin-ul 1
3. Mufa S43 ce e cu ea... aia unde o gasesc sau unde vine infipta... o avea legatura cu acceleratia?
E oare vreo legatura intre mufele astea (ca asta nu pricep)? Oare face ECU legatura intre ele?
1. Mufa X41 care vine in maneta de la blocul de semnalizator are 4 picioruse... Din cate inteleg eu in ceha, toti pinii merg la ECU...
Atunci cum leg restu'?
2. Mufa S28 e aia de la pedala de frana (unde probabil trebuie sa leg si MID-ul)... acolo vad pin-ul 3 liber (am invatat deja un cuvant in ceha prin analogie "nezapojen"="nelegat" ), pinul 2 si 4 merg tot la ECU, nu inteleg unde vine pin-ul 1
3. Mufa S43 ce e cu ea... aia unde o gasesc sau unde vine infipta... o avea legatura cu acceleratia?
E oare vreo legatura intre mufele astea (ca asta nu pricep)? Oare face ECU legatura intre ele?
Nici eu nu am gasit mufa pentru CC de pe langa volan la vectra mea.
Cel mai bine ar fi sa ai o schema electrica. In principiu Xxx sunt mufe/conectori, iar Sxx sunt switchuri.
Un pic mai jos gasesti un link la o parte schema de la Vectra B, pentru motorul X20DTH. ECU este acelasi ca la Y20DTH.
https://www.clubopel.com/alb...c.php?pic_id=1301
Aici S43 este Cruise Control Switch (practic butoanele din capatul manetei de semnalizare). 3 dintre fire (A, D si C) ajung direct in ECU iar al patrulea (B) ajunge in S45 care este Clutch Switch, pe care il ai cu siguranta la pedala de ambreiaj.
Concluzia la care am ajuns eu este ca daca nu ai mufa la volan, ai nevoie sa tragi 3 fire de la ECU si unul de la Clutch Switch.
S-ar putea ca S28 sa fie, la Astra, acest Clutch Switch.
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Merci... in principiu m-am cam lamurit... azi sper sa am timp sa desfac sa vad daca am mufa... intrebarea ar fi urmatoarea... daca gasesc mufa acolo (am si un opel Omega langa si as putea proba maneta) am sigur tras si firul spre ambreaj?
Si daca mufa aia merge spre ambreaj (si nu spre frana, cum credeam eu) legatura cu frana (pentru a anula CC cand apas pedala de frana) se face prin ECU?
Si daca mufa aia merge spre ambreaj (si nu spre frana, cum credeam eu) legatura cu frana (pentru a anula CC cand apas pedala de frana) se face prin ECU?
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Nu am mufa de CC in bord
Deci ar cam trebui sa trag firele... problema e acum unde draq gasesc pinii...
Underscore: tu de unde ai schema aia... oare oi gasi una pentru Astra G - Y20DTH? O fi aceeasi cu Vectra cu Y20DTH?
N-am reusit sa cot nici masca aia sa vad daca am comutatorul ala la ambreaj... Am scos 2 suruburi de plastic, dar am dat de alta masca (probabil aia prin care vine aerul al picioare) si acolo m-am oprit ca n-am reusit s-o dezmembrez si pe aia
Singurii pini de la ECU care i-am gasit sun cei pentru ECU PSG5, dar eu am Bosch EDC15 (masina e fabricata in anul 2000)
Deci ar cam trebui sa trag firele... problema e acum unde draq gasesc pinii...
Underscore: tu de unde ai schema aia... oare oi gasi una pentru Astra G - Y20DTH? O fi aceeasi cu Vectra cu Y20DTH?
N-am reusit sa cot nici masca aia sa vad daca am comutatorul ala la ambreaj... Am scos 2 suruburi de plastic, dar am dat de alta masca (probabil aia prin care vine aerul al picioare) si acolo m-am oprit ca n-am reusit s-o dezmembrez si pe aia
Singurii pini de la ECU care i-am gasit sun cei pentru ECU PSG5, dar eu am Bosch EDC15 (masina e fabricata in anul 2000)
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Ar mai fi ceva... imi spuneati ca trebuie conectati 3 fire la ECU si unul sa ajunga la pedala de ambreiaj... IN cazul asta se mai deconecteaza CC-ul daca eu apas frana? Cred ca din cauza asta pe forum-ul ceh se duc mai multe fire la ECU din mai multe mufe (din cate am inteles eu si de la pedala de frana si de la cea de acceleratie)
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
La Astra: S28 - la ambreiaj, S43 - la pedala de frana.
Schema electrica Astra: http://members.fortunecity.de/warrior7/
Schema electrica Astra: http://members.fortunecity.de/warrior7/
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- GabiB77
- OP
- 2,360 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,360
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat