tudvalentin a scris:Multumiri D-lui PL500 sub ale carui indrumari am rezolvat problema alimentarii cu benzina la Agila 1.0, .
Dupa inlocuirea pompei (cealalta era distrusa) problema era la portiunea de cablu dintre mufa de la buza rezervorului si soclul releului de la pompa de benzina, mai exact firul roz argintiu (+) in zona banchetei spate sectionat partial, fir care in momentul blocarii pompei s-a inpuscat supraincalzind siguranta fara sa o arda(plasticul sigurantei avand urme vizibile de supraincalzire) .
Dupa inlocuirea cablului de alimentare cu unul nou de aceeas culoare masina functioneaza perfect.
Cu stima tudvalentin.
Aceastã informatie m-a ajutat sã restrang aria verificãrilor. Acelasi fir roz este undeva întrerupt si la mine.
Am schimbat pompa degeaba. Pânã asearã nu o auzisem mergând. Am alimentat-o direct de la baterie cu (+) pe contactul firului roz si (-) pe contactul firului negru din mufa de pe rezervor. Apoi am verificat continuitatea firului roz, atât cu ohmmetrul cat si cu voltmetrul: cu bateria scoasã (borna luatã) si fir lung tras pe lângã masinã de la contactul lat din jumãtatea releului pompei de benzinã (al doilea de la stânga la dreapta, cum te uiti la el) pânã lângã rezervor, sã pot ajunge cu fisele multimetrului la celãlalt capãt al acestui fir si la conectorul firului roz din mufa tatã ce vine la cea de pe rezervor si apoi, vãzând cã rezistenta are valoarea "infinit" am mãsurat tensiunea dintre firul roz de la mufa tatã si masã, de data aceasta cu bornele bateriei cuplate, valoarea tensiunii fiind zero.
A urmat proba crucialã: firul tras în paralel, legat la releu si la mufa tatã (am îndepãrtat cu un cutitas o portiune din izolatia firului roz), îmbinate mufele tata si mamã la rezervor, fãcut strap la releu si...bingoooo, s-a auzit pompa! Apoi am înfipt si releul, peste capãtul firului tras în paralel, contact si... dezamãgire totalã! Masina nu a pornit, doar zgomotul sec al demarorului, fãrã alimentare cu benzinã! Erori pe toate injectoarele, citite cu pedalele: 0201, 0202, 0203, 0204, mã rog, nu în ordinea asta ci cea a aprinderii.
Hotãrât sã dau masina jos de pe capre si s-o trag pe linia moartã o vreme redefinitã, mi-a revenit în memorie o informatie, cititã tot pe la subiectul ãsta, dacã nu mã însel o completare a lui @petrecila la întrebarea altui user referitoare la bâzâitul temporizat al pompei la punerea contactului. Poate cã am tinut prea mult strap pe cei doi papuci lati din soclul releului, poate cã am dat contact demaror fãrã releu, poate, poate... Undeva scrie cert cã dacã ECU nu sesizeazã singur oprirea pompei dupã ce se face presiunea în rampa injectoarelor taie injectia, fiind astfel proiectat pentru a preveni un incendiu în caz de pierderea presiunii cauzate de o scurgere de carburant.
Deci, scos iar borna (-) a bateriei, asteptat putin, mai putin decât trebuie cã deh, era trecut de miezul noptii, fãcut o descãrcare de urgentã a sarcinilor de pe instalatie prin punerea unei chei metalice între borna (+) a bateriei si masa masinii (!borna (-) a bateriei în aer!), conectat apoi si borna (-) la masinã, pus firul în paralel, bãgat si releul pompei ceva mai fortat, contact, pompa a bâzâit, s-a oprit, demaror si...pornire reusitã!
https://youtube.com/watch?v=rQnjwEWENOA
Am dus masina pe roti acasã, cu motorul pornit, mers normal... Stiu cã firul roz e întrerupt. Nu stiu de unde sa încep sã verific. Ãsta nu vine singur la pompa ci alãturi de masã si cele douã de la cititorul de nivel, îmbrãcate de o protectie cauciucatã neagrã, intrã în habitaclu pe sub banchetã, pe sub mochetã, naiba stie încotro o mai ia. Dacã mai esti pe forum, @tudvalentin, poate mã ajuti. Astept sugestii de toti agilistii (si fostii) care mai urmãriti acest subiect!