In timpul mersului: Daca o iau batraneste merge ok ,dand cateva mici suturi sub 2000.. Ehh, problema e cand vreau s-o accelerez mai puternic (s-o apas putin mai tare).Nu smuceste incat sa dau cu nasul de volan ,dar se simte cum da in nas si incearca sa se adune. Dupa ce trec de 3000 deja parca nu mai smuceste. **Tin sa mentionez ca e benzina.** Mi s-a zis sa curat clapeta de la acceleratie. Am facut-o , am dat jos filtrul ala de aer , am ajuns la ea si am curatat-o cu spray pentru curatare, am dat jos si IAC ( un motoras de langa clapeta de acceleratie). Dupa ce am umblat la IAC nu am vazut o imbunatatire, ci o problema cu turatia la pornire. Am reusit sa-l reglez si sa o duc in acelasi regim de turatie la pornire.
Daca tot eram acolo , am inceput sa curat si alte prostioare. Am dat bobina jos si am curatat fisele , am dat jos egr-ul ,iar dupa toate astea masina are aceeasi problema cu datul in nas.
Cand am cumparat masina am dus-o la un test si nu a aratat nicio eroare, ieri am dus-o la un alt test si acelasi rezultat.
Am auzit ca problema ar fi din cauza mersului linistit si mi s-a recomandat sa o fortez un pic. Azi am fost la Ct si pe tot drumul am avut grija sa aiba turatii mari.
Cand am ajuns acasa , nelinistit, am cautat in continuare problema si mi s-a spus de sonda de oxigen (sau lambda) care este amplasa langa filtrul de ulei. Am deconectat-o sa vad daca fara ea intampin probleme , din pacate da. Am incercat acelasi test si cu egr-ul deconectat si tot da in nas. Am auzit de o posibila problema la catalizator ,care posibil sa fie infundat, dar eu nu cred ca este acolo problema, poate de frica de al schimba, dar masina are vlaga, ar rupe asfaltul ,dar dupa prima portiune de accelerat.
Dupa acest mic test am conectat sonda si egr-ul (nu au fost deconectate simultan) si pe loc am inceput s-o turez sa vad daca intrerupe si fara sarcina. Surpriza, tot asa face ,dar simt un fel de gol imediat cum ating pedaua , ca si cum intrerupe la inceputul accelerarii dupa isi revine. Cum stateam in parcare cu motorul pornit accelerand si cu capul pe dedesubt am auzit un mic rateu in toba.
Aceleratia mea nu are senzor , este pe cablu ca la Dacia 1410.
De cand am auzit rateul ma gandesc la o bujie innegrita care nu da scanteia cum trebuie sau la bobina.
Ca o mica concluzie, cred ca voi schimba IAC-ul desi ea si-a revenit la relanti ,o sa verific bujiile (sper sa fie una innegrita si sa o schimb), in final voi schimba bobina.
Un mic sfat de la cei care s-au confruntat cu asa ceva ar fi nemaipomenit. AC-ul nu imi functioneaza datorita unei fisuri pe unde pierde freonul( nu cred ca asta ar fi vreo problema ).
![Sad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Sad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)