danlazar1
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
danlazar1
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2012
- Mesaj Privat
danlazar1
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
danlazar1
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2012
- Mesaj Privat
Ldumitru
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z1.7DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2019
- Mesaj Privat
Am planat chiulasa,am pasuit si supapele cu ajutorul unei bormasini dupa care am facut testul cu benzina sa vad daca le-am pasuit bine si nu stiu daca e bine ca benzina a stat pe supape doar circa 10 min si am observat scurgeri mici de benzina pe la evacuare si admisie.Nu pot asambla motorul pana nu sunt sigur ca totul este in regula.Va rog sa ma ajutati ca e foarte greu pieton.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Scurgeri mici dupa 10 min. monteaz-o fara frica ,in primul rand supapele nu se pasuiesc cu bormasina sigur ai vazut o gramada de cerculete pe scaun si talerul supapei ceea ce nu e tocmai ok ,dar e oricum mai bine decat nimic. Daca ai observat cu atentie si e dupa 10 min . nu este nici o problema,am facut experimente de cum se comporta motorul in functie de cat de devreme apar scurgerile de la 5 min in sus e in regula.Singurele supape care nu curg niciodata sunt cele care au functionat impecabil si le gasesti montate pe chiulasa pentru ca ele s-au pasuit singure in timp,dupa ce schimbi si cele noi vor ajunge la fel daca le dai un inceput si restul fac singure cu conditia sa mergi o perioada mai potolit .Spor la treaba.
Ldumitru
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z1.7DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2019
- Mesaj Privat
Ldumitru
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z1.7DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2019
- Mesaj Privat
Ldumitru
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z1.7DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2019
- Mesaj Privat
Pentru prima data de la Dacia 1300 incoace (2005)am avut curajul sa fac planeitatea unei chiulase ,scaune supape si tot ce necesita aceasta operatiune si motorul toarce ca un pisoias:),banuiesc ca v-am atras atentia cu planarea chiulasei,ei bine am planat chiulasa pe o suprafata plana a unei sticle de 10mm pe care am lipit smirghel de 240 si am frecat chiulasa pe acest dispozitiv pana am vazut ca sa slefuit pe toata suprafata uniform dupa care am folosit pasta de polisat nr 1 si am frecat in continuare pana a stralucit toata suprafata ca o oglinda!Din masuratori nu am depasit prin slefuire cei 0,2 mm maxim ce pot fi luati din suprafata chiulasei.Este o experienta pe care am vrut sa va impartasesc pentru ca mi-a reusit si am satisfactia lucrului bine facut ! Fara acest forum si mai ales pentru ca Dan Cuciureanu este atat de strict in mecanica auto nu as fi avut curajul sa fac planeitatea pentru ca nu am avut destule cunostinte in acest domeniu.
Va doresc tuturor opelistilor drumuri bune fara evenimente rutiere
O seara buna!
Va doresc tuturor opelistilor drumuri bune fara evenimente rutiere
O seara buna!
- yanistriller1423
- *
- 2 mesaje
- din 14 Jan 2022
- Corsa 2009 Z12XEP
- Alba Iulia
yanistriller1423
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2009 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2022
- Mesaj Privat
cuibusel a scris:@vallyyy si eu sunt in aceeasi situati cu tine. Spuma multa si se vede ca e si in interrior aproape de came, nu doar pe buson
De scazut tot asa insesizabil scade antigelul, dar il vad ca scade, fata de buza aia de la jumatea borcanului borcan (ca pun putin peste aia ca sa pot monitoriza exact, si se intampla sa vad ca e sub ea de la o vreme si iar mai pun putin).
Crescut ulei in baie nici vorba, chiar scade. Deci sper sa fie asa cum zice Dnl Dan.
Dar eu ma gandesc la urmatorul aspect: la asa multa spuma, nu se dilueaza uleiul ala de nu mai e bun de nimic? Ca doar e apa in spuma aia...
Poate de aia se zicea pe aici pe undeva ca e bine sa schimbam la masinile astea uleiul dupa iesirea din iarna
Bunã ziua desi a trecut mult timp de când a-ti întâmpinat aceastã problemã oare puteti sã îmi spuneti si mie cum sa rezolvat(am opel corsa benzinã tip Z12XEP an 2009 si îmi apare mâZGÃ galbena în vasul de expansiune si pe busonul de la ulei)Multumesc
De scazut tot asa insesizabil scade antigelul, dar il vad ca scade, fata de buza aia de la jumatea borcanului borcan (ca pun putin peste aia ca sa pot monitoriza exact, si se intampla sa vad ca e sub ea de la o vreme si iar mai pun putin).
Crescut ulei in baie nici vorba, chiar scade. Deci sper sa fie asa cum zice Dnl Dan.
Dar eu ma gandesc la urmatorul aspect: la asa multa spuma, nu se dilueaza uleiul ala de nu mai e bun de nimic? Ca doar e apa in spuma aia...
Poate de aia se zicea pe aici pe undeva ca e bine sa schimbam la masinile astea uleiul dupa iesirea din iarna
- LStoica202
- *
- 3 mesaje
- din 05 Sep 2022
LStoica202
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2022
- Mesaj Privat
buna seara. am o corsa d, 2007, motor 1.0. Am o problema, se incinge motorul, se aprinde becul rosu in bord. am ridicat capota si am sezizat ca nu se intoarce antigelul in vas. am desfacut fiecare furtun si se pare ca intra in blocul cu clapeta de acceleratie dar nu mai iese. ce poate fi defect ? mentionez ca sunt cam la 30km de un mecanic. va multumesc
- bibu16v
- *******
- 6,527 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,527
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Nu știu exact configurația clapetei de accelerație la motorul ãsta....dar am mai întâlnit circuitul de degivrare înfundat la alte clapete...dacã ai acces, încearcã desfundarea mecanicã, cu o sârmã, ceva...deobicei este atât de colmatat încât slabe șanse sã funcționeze alte metode...
Pe de altã parte, deși aceastã acțiune este necesarã, nu știu dacã rezolvã problema supraîncãlzirii...o verificare(eventual înlocuire) termostat, funcționare ventilato(a)r(e)...
N-ar fi înțelept sã deplasezi mașina în condițiile astea, dacã supraîncãlzirea este realã... o variantã ar fi sã încerci eliminarea termostatului, vezi cum se comportã, poate te poți deplasa pânã la un mecanic...
Pe de altã parte, deși aceastã acțiune este necesarã, nu știu dacã rezolvã problema supraîncãlzirii...o verificare(eventual înlocuire) termostat, funcționare ventilato(a)r(e)...
N-ar fi înțelept sã deplasezi mașina în condițiile astea, dacã supraîncãlzirea este realã... o variantã ar fi sã încerci eliminarea termostatului, vezi cum se comportã, poate te poți deplasa pânã la un mecanic...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- LStoica202
- *
- 3 mesaje
- din 05 Sep 2022
LStoica202
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2022
- Mesaj Privat
bibu16v a scris:Nu știu exact configurația clapetei de accelerație la motorul ãsta....dar am mai întâlnit circuitul de degivrare înfundat la alte clapete...dacã ai acces, încearcã desfundarea mecanicã, cu o sârmã, ceva...deobicei este atât de colmatat încât slabe șanse sã funcționeze alte metode...
Pe de altã parte, deși aceastã acțiune este necesarã, nu știu dacã rezolvã problema supraîncãlzirii...o verificare(eventual înlocuire) termostat, funcționare ventilato(a)r(e)...
N-ar fi înțelept sã deplasezi mașina în condițiile astea, dacã supraîncãlzirea este realã... o variantã ar fi sã încerci eliminarea termostatului, vezi cum se comportã, poate te poți deplasa pânã la un mecanic...
Pe de altã parte, deși aceastã acțiune este necesarã, nu știu dacã rezolvã problema supraîncãlzirii...o verificare(eventual înlocuire) termostat, funcționare ventilato(a)r(e)...
N-ar fi înțelept sã deplasezi mașina în condițiile astea, dacã supraîncãlzirea este realã... o variantã ar fi sã încerci eliminarea termostatului, vezi cum se comportã, poate te poți deplasa pânã la un mecanic...
ms de raspuns, am scos termostatul, ventilatorul porneste, radiatorul nu e infundat, am verificat restul instalatiei desfacand furtun cu furtun si antigelul se blocheaza in clapeta. intra dar nu mai iese. o sa incerc sa o desfac.
- LStoica202
- *
- 3 mesaje
- din 05 Sep 2022
LStoica202
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2022
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:LStoica202 in clapetã accelerație - throttle body vine un furtun subțire de la pompa de apa, dreapta sus pe motor , iese prin spate cartea parbriz sub ștergãtoare și se duce la vas expansiune, tot de la vas in fata mai pleacã tot furtun subțire cãtre botul mașinii
. Pune o poza cã te ghidez eu.
. Pune o poza cã te ghidez eu.
ms de raspuns dar nu am inteles ce sa fac ? ce e defect ? de la pompa intra antigel prin furtunul ala subtire dar nu mai iese pe cel care se intoarce in vas. ar trenbui sa fie deschis mereu sau se deschide doar in mers ? am testat si cu motorul oprti si pornit si nu iese antigel din corpul claptetei. o sa incerc sa o desfac. ma gandeam sa fac legatura direct, sa nu mai treaca prin corp
- bibu16v
- *******
- 6,527 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,527
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
DElena567
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2023
- Mesaj Privat